sobota, 8 listopada 2014

Start 66 - reaktywacja

No i wzięło mnie znowu na średni format - a dokładnie to na format 6x6... Jest coś magicznego w tych kwadratowych kadrach - coś czego nie potrafię dostrzec w formatach 6x7 czy 6x9 (o 6x4.5 nawet nie wspominam). Marzy mi się aparat z wymiennymi kasetami co pozwoliłoby na zmianę filmów w trakcie fotografowania - no ale na to trzeba jeszcze chwilkę odkładania pieniążków...

Tak więc póki co, lekko zmodernizowałem swojego wiekowego Starta 66 - otrzymał nową matówkę, która w porównaniu z fabryczną znacznie powiększa komfort pracy. Przy pomocy (zdalnej i bezpośredniej) kolegów z RKF-u sprawdziłem poprawność działania czasów i poprawiłem szczelność aparatu. I na razie (dopóki "świnka" się nie zapełni) musi to wystarczyć...

A! I jeszcze dość istotna sprawa: inspiracja. Szukałem, szukałem i znalazłem! W postaci zdjęć i czegoś co lubię ale chyba dotąd o tym nie wspominałem. Chodzi mianowicie o opowiadania/eseje (czy jak to inaczej nazwać?) dotyczące fotografii. Mniej lub bardziej bezpośrednio! Nawet jeśli fotografia jest tylko tłem lub wątkiem drugoplanowym to i tak mi się to podoba! Dzielę się więc z Wami - moi nieliczni czytelnicy - tym co już znalazłem. A jeśli ktoś z Was zna ciekawe adresy internetowe lub tytuły podobnych publikacji to zapraszam do podrzucenia ich w komentarzach.
A moje "znaleziska" są takie:
  • - REWERS - blog z fajnymi opowiadaniami,
  • - ROBERT KRESA - fotografie autora wspomnianego powyżej bloga,
  • - Zawsze Kwadrat, Głupcze! - i tu jest pewien problem :( to BYŁ świetny blog o fotografii... był bo przestał, nie istnieje. Jedyne co pozostało to zbiór opowiadań w formacie PDF. Trzeba go sobie wynaleźć w sieci - ale naprawdę WARTO! Jak ktoś ma ochotę poczytać a nie może znaleźć to proszę o kontakt - wyślę mailem.
No a wkrótce postaram się systematycznie dorzucać tutaj jakieś kwadratowe zdjęcia....

7 komentarzy:

Ewa Szydłowska pisze...

http://historiajednejfotografii.blogspot.com/ - może Cię zainteresuje? :)

Maciej Miechoński pisze...

Trochę to w innym stylu niż te, o których ja pisałem... ale też dobre! Dziękuję!!! :)

Anonimowy pisze...

Czy istnieje dalej możliwość przesłania pliku pdf dotyczącego blogu Zawsze Kwadrat?

Maciej Miechoński pisze...

Jasne :) Proszę tylko podać adres e-mail na który mam wysłać plik

Anonimowy pisze...

Super :)
marta1073@poczta.onet.pl

Z góry dziękuję

Anonimowy pisze...

Witam czy mozliwa jest wysylka pliku bloga ZAwsze kwadrat,z gory serdecznie dziekuje.Jaroslaw Stepien jarstep@interia.pl

Anonimowy pisze...

Cześć, czy jest jeszcze możliwość dostania tego pdfu? Wzięło mnie na wspomnienia o Zawsze Kwadrat Głupcze. Email Julia.k.pila@gmail.com